turistika

Cyklotrasy

Patero Cyklotras

1. trasa „VÍNO A ROZHLEDNY“ (středně náročná)

HUSTOPEČE – HORNÍ BOJANOVICE – NĚMČIČKY – BOŘETICE – KOBYLÍ – BRUMOVICE – MORKŮVKY – BOLERADICE – DIVÁKY – KURDĚJOV – HUSTOPEČE (40km)

40 kilometrová trasa vede vinařskými obcemi a městy. Rozhlédnout se po krajině můžete z rozhledny Kraví hora v Bořeticích, z kopce Stráž ve Vrbici, z rozhledny Nedánov v Boleradicích a z vyhlídky U Větřáka u kapličky v Němčičkách. Na většině míst je možnost ochutnávky vín z místních otevřených sklepů.

Za Společenským domem (ul. Herbenova) se vydejte po cyklostezce Krajem André, jeďte okolo statku po silnici do Horních Bojanovic. Nahoře nad Bojanovicemi pokračujete na křižovatce směr Němčičky a asi po půl kilometru odbočíte vlevo k lesu. Cesta vás povede lesem až nad Bořetice. Sjeďte dolů kolem rozhledny přímo ke Kraví hoře. Osvěžit se můžete na zahrádce u hotelu nebo v některém ze sklípků. Dále jeďte po silnici přes Kobylí, Brumovice a Morkůvky do Boleradic. V Boleradicích pokračujte kolem rybníka údolím do Divák. Následuje náročné stoupání ve směru na Kurdějov. Pokračovat můžete buď přes Kurdějov – pak vás čeká ještě jedno stoupání nebo nahoře mezi Diváky a Kurdějovem odbočíte doprava na cyklostezku – cesta vás navede do Hustopečí.

2. trasa „NOVOMLÝNSKÁ“ (středně náročná)

HUSTOPEČE – ŠAKVICE – NOVÉ MLÝNY – BULHARY – LEDNICE – PODIVÍN – RAKVICE – PŘÍTLUKY – ZAJEČÍ – ŠAKVICE – STAROVIČKY – HUSTOPEČE

Trasa vás zavede do Lednicko-valtického areálu. Z Hustopečí se vydejte směrem na Šakvice. Odtud pokračujte po hrázi směr Nové Mlýny a Bulhary. Z Bulhar se po Mikulovské vinařské stezce dostanete do Lednice, kde vás čeká zámecký areál se spoustou aktivit i občerstvením. Z Lednice pokračujte po silnici směr Podivín (při výjezdu z obce po levé straně výborná cukrárna), Rakvice (doporučujeme koupání ve zdejším pískovcovém rybníce) a dále do Přítluk. Příjemnou zastávkou může být Vinařství U Kapličky v nedalekém Zaječí, které nabízí po celé léto ochutnávky vín z vlastní produkce. Po JZD zkratce pokračujte směr Šakvice a dále po silnici do Staroviček s vyhlídkou „U obrázku“ a cílového bodu – města Hustopeče.

3. trasa „MUŠOVSKÁ“ (středně náročná)

HUSTOPEČE – SONBERK – STRACHOTÍN – DOLNÍ VĚSTONICE – po hrázi druhého a prvního jezera směr BROD NAD DYJÍ – PASOHLÁVKY – po hrázi k ATC MERKUR – po hrázi směr POUZDŘANY – POPICE – HUSTOPEČE

Trasa vám ukáže krásu mušovských jezer ze všech světových stran. První zastávkou na cestě z Hustopečí může být vinařství Sonberk. Dále pokračujte po silnici do Strachotína a po hrázi mezi 2. a 3. nádrží do Dolních Věstonic. Před Věstonicemi odbočte doprava na hráz a jeďte směrem k nádrži Mušov. Čeká vás velmi příjemná trasa podél jezera přes Brod nad Dyjí do Autokempu Merkur u Pasohlávek s možností koupání a širokou nabídkou občerstvení. Pokračujte po hrázi směr Pouzdřany. Pokud se rozhodnete vynechat tuto vinařskou obec, můžete si trasu zkrátit po pohodlné JZD zkratce do Popic a pokračovat do cíle trasy – Hustopečí.

4. trasa „PÁLAVSKÉ VRCHY“ (náročná)

HUSTOPEČE – ŠAKVICE – NOVÉ MLÝNY – MILOVICE – MIKULOV – KLENTNICE – PAVLOV – D.VĚSTONICE – STRACHOTÍN – HUSTOPEČE

Z Hustopečí vyražte po silnici směr Šakvice. Přejeďte po hrázi do Nových Mlýnů, pokračujte na Milovice. V Milovicích na křižovatce odbočte na Mikulov. Následuje lesní pasáž, potom sjezd do Mikulova s krásnými výhledy. Tři kilometry do kopce, tři kilometry z kopce a jste v Mikulově. Na kraji Mikulova uvidíte bytové domy, naproti garáže – když se dáte před garážemi vlevo a sjedete dolů, přijedete k lomu. Naproti je schovaný další, zatopený lom – skvělé koupání. Po osvěžení se můžete občerstvit v Mikulově na náměstí. Čeká vás přejezd Pálavy přes Klentnici a Pavlov až k přehradě. V Pavlově můžete navštívit Obecní vinotéku. Zpět do Hustopečí se dostanete přes Strachotín a železniční stanici Šakvice.

5. trasa „KNÍŽECÍ OBOROU“ (středně náročná)

HUSTOPEČE – STAROVICE – UHERČICE – hájenka VELKÉ NĚMČICE – ŽIDLOCHOVICE – – RAJHRAD – ŽIDLOCHOVICE – ŽABČICE – PŘÍSNOTICE – UHERČICE – STAROVICE – HUSTOPEČE

V Hustopečích se napojíte na Velkopavlovickou vinařskou stezku (na silnici do Šakvic) a jedete směr Starovice (občerstvení v Hospodě u kostela s dětským hřištěm). Po stezce dále pokračujete směr Uherčice (občerstvení u kostela). Na konci vesnice za řekou je odbočka u hájenky vpravo na asfaltovou cestu, přes bažantnici k hájence ve Velkých Němčicích a dále příjemným rovinatým terénem k rozcestí u hájenky v Židlochovicích. Napojením se na magistrálu Vídeň – Brno s příjemnými odpočívadly na trase dojedete až do Rajhradu. Doporučujeme návštěvu benediktýnského kláštera s vynikající obědovou restaurací poblíž. Vracíte se po magistrále zpět na rozcestí v Židlochovicích a pokračujete směr Žabčice a Přísnotice (velmi dobrá cukrárna). Za Přísnoticemi odbočíte vlevo JZD zkratkou do Uherčic a vracíte se zpět přes Starovice do Hustopečí.